چمنزار

ساخت وبلاگ

امکانات وب

امروزه، پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که بسیاری از کارها دیگر مانند گذشته سخت و طاقت فرسا نباشد و انسانها به راحتی بتوانند به سفر بروند و ارتباطات خود را در سراسر دنیا حفظ کنند. هواپیما یکی از مهم‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی است که افراد را از دورترین نقاط دنیا به یکدیگر ارتباط می‌دهد و همین امر زمینه ساز تحولاتی عظیم در ارتباطات انسانی شده است.

در این میان، توجه به فضای سبز فرودگاه‌ها برای ایجاد تجربه‌ای خوش در سفر اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد هنوز از هواپیما ترس دارند و همین امر سبب شده است که تجربه پرواز برای آنها تجربه‌ای ناخوشایند باشد.

اما مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از فضای سبز در فرودگاه نقش منحصر به فردی در کاهش استرس افراد و ایجاد تجربه‌ای دلپذیر در سفر هوایی دارد. چمن مصنوعی به عنوان عضو تازه‌ای از فضای سبز تحول شگرفی در زمینه ایجاد فضای سبز در فضاهای عمومی به وجود آورده است.

گروه چمنزار این بخش را تنظیم کرده است تا شما را با ویژگی‌های فضای سبز در فرودگاه و استفاده از چمن مصنوعی در این محیط آشنا کند. در پایان این مقاله، شناخت کاملی به فضای سبز در فرودگاه و اثرات مفید آن خواهید داشت.

 

فضای سبز در باند فرودگاه

باند فرودگاه فضایی است که شرایط برخاستن و فرود را برای هواپیماها فراهم می‌سازد. سازمان هوانوردی بین‌المللی باند فرودگاه را بدین صورت تعریف می‌کند: «منطقه‌ای مستطیل شکل در سطح فرودگاه برای برخاستن و نشستن هواپیما»

به طور کلی باند فرودگاه به دو صورت طبیعی و مصنوعی وجود دارد که به شرح زیرند:

  • باند فرودگاه طبیعی: فضایی هموار بر روی چمن، خاک و یا یخ
  • باند فرودگاه مصنوعی: فضایی که توسط انسانها برای هواپیماها ساخته می‌شود و معمولا ترکیبی از آسفالت و بتون است

وقتی باند فرودگاه به صورت مصنوعی ساخته شود، فضای زیادی در اطراف آن وجود دارد که امکان ساخت ساختمانی در آنجا وجود ندارد، بلکه باید سطح مشخصی از زمین خالی از سکنه و ساختمان باشد.

در اینجاست که پای فضای سبز در فرودگاه به میان می‌آید. با توجه به اینکه لحظه برخاستن هواپیما لحظه‌ای پر استرس برای مسافران و خلبان است، وجود فضای سبز در باند فرودگا به کاهش استرس کمک می‌کند و حس آرامش را برای افراد به وجود می‌آورد.

برای مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعی فرودگاه در سایت چمنزار مراجعه کنید

چمنزار...
ما را در سایت چمنزار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احسان chamanzar3 بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:14